Obyvatelé Trýbovy, Bakalova nábřeží a dalších ulic se již mohou registrovat vyřízení k povolení vjezdu. Nová úprava začne platit od 19. září a navazuje na systém regulace vnitrobloků, spuštěný městem v loňském roce.
Nově regulované vnitrobloky:
- Klatovská
- Skácelova
- Tererova
- Bakalovo nábřeží
- Trýbova
Dosud regulované vnitrobloky:
- Čápkova – Jana Uhra
- Dřevařská – Bayerova
- Grohova – Čápkova
- Křídlovická – Nové Sady
- Nádvorní – Náplavka
- Nové Sady
- Rybářská – Křižkovského
- Rybářská – Veletržní
- Pod Kaštany
Regulace vjezdů do vnitrobloků znamená, že jiné osoby než rezidenti a abonenti s oprávněním nemohou do vnitrobloků vjíždět. Opatření má zklidnit provoz ve vnitroblocích a zvýšit obyvatelům šanci zaparkovat. Poplatek za vyřízení oprávnění činí 200 korun za každé vozidlo. O zavedení regulace informuje město prostřednictvím letáků do schránek a na internetu.
Vjezd do vnitrobloků se reguluje tam, kde není možné zavést modré zóny. Ty je totiž možné zavádět jen na místních komunikacích a vnitrobloky jsou většinou komunikacemi účelovými. Výjimkou jsou Bakalovo nábřeží a Trýbova. To jsou sice místními komunikacemi, zóny tam ale není možné zavést z praktických důvodů.
”V případě Trýbovy a Bakalova nábřeží nelze modré zóny realizovat z důvodu velkého úbytku parkovacích stání”, uvedl pro naši redakci radní Brna-střed pro dopravu Jan Mandát (ODS). Dodal, že na Bakalově nábřeží se částečně parkuje na nezpevněných plochách kde by nešlo zóny vyznačit. U Trýbovy je pak problém v přísných normách pro vyznačení parkovacích stání. V této lokalitě by dle jeho slov zaniklo nejméně padesát parkovacích míst.
”S obyvateli Trýbovy i Bakalova nábřeží jsme probírali varianty regulace parkování a většinově se přiklonili k možnosti omezit do těchto lokalit vjezd. Nebudou se vyznačovat konkrétní parkovací stání vodorovným značením a parkování tak v podstatě zůstane v dosavadní podobě”, sdělil radní Mandát.
Systém regulace vnitrobloků je identický pro všechny městské části a navazuje na zřizování oblastí placeného stání, neboli takzvaných modrých zón. Do vnitrobloků je zakázán vjezd vozidlům, která nemají povolení Odboru dopravy Magistrátu města Brna. Kdo zákazovou značku poruší, toho předávají strážníci do správního řízení. O účinnosti regulace svědčí počet zjištěných přestupků. Podle posledních dostupných dat se ve vnitroblocích objevuje deset až patnáct procent vozidel bez povolení.
Všechny detaily k regulaci vnitrobloků je možné najít na webových stránkách: https://www.parkovanivbrne.cz/regulace-vjezdu/vjezd-do-vnitrobloku